Szauna.net


Hogyan találhatom meg azt a szaunát építő céget, aki a legjobb áron és minőségben készít nekem egyedi építésű szaunát?


Biztosan Önnek is nagyon fárasztó dolog, szaunát készítő asztalosok és vállalkozások után kutatnia, akik:

  1. Megbízhatóak!
  2. Garanciát vállalnak a munkájukra!
  3. Korrektül és gyorsan dolgoznak!
  4. És nem utolsó sorban jó áron és magas minőségben végzik munkájukat!
     

Íme a megoldás (szauna.net): 

Kattintson az alábbi gombra - egy űrlapra fog eljutni - és mondja el nekünk, hogy pontosan milyen szaunát szeretne a saját otthonába! A szauna.net ebben segít Önnek! (keressen akár finn szaunát, infraszaunát, a kertbe kihelyezhető szauna házat vagy akár kombinált szaunát)

Árajánlat kérése egyedi szauna építésre

A szauna eredete

 

Szaunába belépve
Irány a szauna

A szaunát főleg az északon elő emberek - a hidegebb időjárás miatt - kezdték el alkalmazni több száz évvel ezelőtt, azonban ismerték a görögök és a rómaiak is. 

Az első szaunázásra kialakított helyiségek csupán egyszerű gödrök voltak, ahol tüzet raktak, így alakítva ki olyan helyet maguknak, ahol átmelegedhettek. Mivel a tűz szabadon égett, ezért csak akkor tudták használatba venni, amikor már leégett  és csak az izzó, vagy még meleg parázs maradt hátra.

Ma sokan a  finn szaunát tartják az "eredeti" szaunának, bár a szauna igazi eredetét már nem lehet pontosan meghatározni. Maga a szauna szó finn eredetű. A finnek nagyon szeretik a szaunát, nemzeti kultúrájuk részévé vált. (A forró és száraz levegőjű szaunákat röviden, finn szaunának is hívják)

A szauna típusai
 

A szaunákat már történelmi idők óta úgy ismerjük, mint a pihenés elősegítésének, az általános egészségi állapot és jó közérzet növelésének eszközét. Mindmáig a szaunázásra általában nyilvános- vagy magán fitness klubokban, wellness szállodákban, üdülőhelyeken és strandokon nyílt lehetőség.

Természetesen magánházakban is építhetők szaunák, bárkinek lehet saját szaunája, akár nagy lakásban, akár pl. garzonban lakik- és nem is különösebben magas költség árán.

Házi használatra többféle szabadon álló szauna létezik: (és ezek kombinációja)

1. Az egyik az a már jól ismert fajta, a finn szauna, amelyben kályhával fűtik fel a levegőt, nagyon alacsony páratartalom van és kb. 90 fok. (száraz szauna)

2. A szaunák másik fajtája az infraszauna. Ez is kiváló minőségű (cédrus, vagy fehér nyár) faanyagból kézi munkával készül, de fűtésre különféle beépített kerámia fűtőtesteket használnak melyek körkörösen egyenletes meleget biztosítanak kellemesen alacsonyabb hőmérsékleten.

3. A fent említett szaunák kombinációjából jött létre a kombinált szauna: egyszerre ötvözi a finn és az infraszauna előnyeit! A kombinált szaunában Ön dönti el, hogy melyik üzemmódban használja.

Miben más az infraszauna, mint a finn, száraz levegőjű szauna?

Az infraszaunában alacsonyabb hőmérséklet van, amely körülbelül 40-60 fok. Az infraszauna is száraz szauna, tehát ebben hasonlít a finn szaunára.

Az infraszaunában nem kályhát használnak melegítésre, hanem infrát sugárzó fűtőbetéteket.

Ezt a fajta fűtést sugárzó-, vagy hosszúhullámú, ún. "távoli" infravörös fűtésnek nevezik. Az ilyen jellegű hőhullámok ténylegesen képesek mintegy 4-5 mm mélyen behatolni a bőr alá, és ezáltal olyan gyógyászati előnyeik vannak, mint amit a régen, és keményen lerakódott bőr alatti zsírrétegek, megtapadások felolvasztása jelent.


Az infraszauna előnyei a szervezetre
 

Mivel a zsírban mérgek tárolódhatnak, a hősugarak mély behatolása által ezek - úgymint a nehézfémek és a savas maradványok - eltüntethetők. További előnyöket jelent a tökéletes ellazulás, a stressz oldódása, a vérkeringés élénkülése, a cellulitis csökkenése, energiával való feltöltődés, súlycsökkenés, és az általános jó közérzet helyreállítása.

További  információ: Infraszauna a kíméletes szauna  

Ezek a szaunák nem tartalmaznak ragasztott rétegelt lemezeket, kötőanyagokat, lakkokat, hanem kizárólag kitűnő minőségű szagtalan fehér nyárfából vagy cédrusfából és üvegből készülnek.  Infravörös háttérfűtéssel is rendelkeznek.

Otthoni szaunák kültéri és beltéri használatra.
 

Szabadtéren, és lakáson belül  felépíthető szaunák egyaránt léteznek. Ezeket úgy tervezik, hogy a friss levegő bejutása biztosított legyen, a légzés megkönnyítése céljából. Nagyon kellemes és relaxáló hatású a tartózkodás ezekben a szaunákban.

A szaunában történő kezelések nagyon élvezetesek, frissítőek, méregtelenítő és fiatalító hatásúak. A saját otthonunkban lévő szauna használata bármikor lehetséges, egyéni igényeinknek megfelelően. Nem lehetetlen egy szaunázást megejteni. Egyszerűen csak be kell kapcsolni és a szaunában eltöltött mintegy 5-10 percen belül már meg is kezdődik a verejtékezés, végül egy gyors zuhany!

A szauna gyógyhatásai illat és színterápiával is növelhetők >>

Szauna otthon és munkahelyen - wellness
 

Wellness és szépség - szauna hatásai
Otthoni wellness

A finnek egyaránt használják télen és nyáron is. Nagyon sok otthonban van szauna, sokszor még a munkahelyen is megtalálható, ahol a munkatársak összejönnek egy közös kikapcsolódásra, megbeszélik a problémáikat, miközben élvezik a szauna minden pozitív hatását.

Minden üzleti tárgyalást szaunázással zárnak le, az üzletfelek meghívják egymást. A finnek a vendégszeretetüket is sokszor azzal mutatják ki, hogy egy közös szaunázásra invitálják a vendégeket. (A finn miniszterekre is jellemző, hogy a más országból érkező politikusokat meghívják szaunázásra, így teszik kellemesebbé a tárgyalásokat)

Érdekesség: négy finn 2010 szeptemberén megmászta a Mont Blanc csúcsát, de úgy, hogy egy hordozható szaunát is vittek magukkal. Mindezt mutatja a finnek a szauna iránt táplált szeretetüket. 

A gőzkabin, mint a finn szauna másik véglete: magas páratartalom és alacsony hőmérséklet!
 

A gőzkabin nem azonos a hagyományos szaunával. A különbség a hőmérséklet és a levegő páratartalma között van. A gőzkabinban nagyon magas a páratartalom (90% feletti), azonban a hőmérséklet  40-45 fok között az ideális. A gőzkabinban az izzadást ez váltja ki. Összefoglalva tehát elmondható, hogy jóval alacsonyabb hőmérséklet van, mint a hagyományos szaunában. Az asztmában szenvedő betegeknek a gőzkabin használata sokkal előnyösebb, mint a hagyományos szaunában.

A hagyományos szaunában nagyon kicsi a levegő páratartalma, itt az izzadást a magas hőmérséklet váltja ki: akár 90 fok felett is lehet! Ezt a hőmérsékletet csak alacsony páratartalom mellett lehet elviselni. Az izzadást ebben a száraz,  de "forró" levegőjű  szaunában az váltja ki, hogy a test verejtékezéssel próbálja hűteni magát. 

Minden típusú szaunára elmondható: a meleg gyógyító erejét hasznosítja!


Ez a mesterséges "láz" váltja ki a szervezetre ható pozitív tulajdonságokat:

  • A meleg hatására felgyorsul a vérellátás és az anyagcsere, így az öngyógyító folyamatok is beindulnak
  • Növeli a szervezet ellenálló képességét, edzi a szívet és a szauna erősíti az immunrendszert
  • A vékony hajszálerek kitágulnak, megnövekedik az általuk szállított vér mennyisége, jelentősen növelve a sejtekhez jutó oxigénmennyiséget.
További tudnivalók a szauna jótékony hatásairól


Kapcsolódó cikkek a szauna.net oldalon:

Arcszauna - az arcbőr napi kezelésére és ápolására!

Színterápia és illatterápia a szaunában

Masszázs a szauna után

Oldalajánló az infraszauna témaköréből (külső weboldalak):


1. Magyar gyártású infraszaunák - Oldalajánló!

Ha Önt is érdeki az infraszauna és szeretne egyedi építésű kabinokról bővebb tájékoztatást kapni, akkor látogassa meg az Infraszauna építés odalunkat. (httpl://www.infraszauna.ME)

Infraszauna normál és kúraszerű használatáról is adunk gyakrolati tippeket ezen az oldalon, hogy még nagyob élmény legyen az infraszaunázás.   

Oldalajánló - Magyar termék:


Válasszon hazai termékeket, támogassa Ön is a hazai gyártást azzal, hogy hazánkban készült termékeket vásárol. További tudnivalók:

Szauna építés - Magyarországi építőktől!
Egyedi igények, magas minőség és jó ár - Itt kérjen árajánlatot:


Szauna építés - árajánlat kérése
(A hozzászóló gépének IP címe rögzítésre kerül!)
Eddigi hozzászólások száma: 31 db
  • Név: István || Dátum: 2010-08-27 06:21:02

    Én már kipróbáltam az infraszaunát és a hagyományos finn szaunát is. Nekem a finn szauna jött be. Hangulata van annak, ahogyan locsoljuk a kövekre a vizet, felszáll a vízgőz stb.

    Kértem árajánlatot is erről az oldalról egy egyedi építésű szaunáról. Nagyon szépen köszönöm a segítséget, végül is sikerült megtalálni a legjobb ajánlatot.

  • Név: Nagyné S. || Dátum: 2010-08-30 07:44:55

    Már próbáltam a finn szaunát is, a Carbon infraszaunát is, azonban van egy típus melyet nem próbáltam, csak több helyről hallottam róla a: a Philips Vitae fűtőbetéttel szerelt infrakabint nem próbáltam.

    Van ebben valakinek tapasztalata? Őszintén szólva, mindkettőt élveztem (finn és infraszauna) Mielőtt vennék szaunát, jó volna minél több tapasztalatot begyűjteni. Nem könnyű a választás!

  • Név: Kiss Róbert || Dátum: 2010-08-31 15:00:36

    Nekem Philips Vitae fűtőbetéttel szerelt szaunám van. Nagyon jó, bekapcsolás után azonnal fűt, teljes erővel, nincs felmelegedési ideje. Egy kombinált szaunába építettem be, utólag. Tehát finn szaunában is gond nélkül lehet használni.

    Arra kell csak figyelni vásárláskor, hogy a hátat érő betétek lehetőleg ne legyen 500W-nál nagyobbak, mert akkor nagyon égetné a hátat.

    Télen főleg a finn szaunás üzemben használom, nyáron az infraszaunás üzemben, valahogy nekem így esik jól, persze ez ízlés és megszokás kérdése. Mindenki úgy használja, ahogyan jól érzi benne magát.

  • Név: lalibá || Dátum: 2010-09-09 15:59:08

    Micsoda jólnevelt, szabatosan fogalmazó, elégedett hozzászólók vannak itt! :)

  • Név: Nagy K || Dátum: 2010-09-11 11:47:11

    Én nem szeretem sem a szaunát sem az infraszaunát. Nem hiszem, hogy jó az, ha mesterséges izzadunk és terheljük magunkat ilyenekkel. Én nem érzem jól magam benne. Íme egy ellenvélemény! Nem lehet, hogy a szaunát forgalmazó cégek sztárolták így be?

    Mivel a feleségem szereti de elromlott a szaunánk (mert vettünk neki 1 et 5 éve, itthonra...), szóval tud valaki egy szervizest? Megadná a számát az oldalon keresztül? A cég, ahol vettük megszűnt, és most kereshetünk embert aki megcsinálja! Remélem jó drága lesz....már ha meg lehet javítani..

  • Név: Admin - Lőrincz András || Dátum: 2010-09-13 11:54:44

    Kedves Nagy K.

    Küldtem Önnek egy e-mail -t, egy telefonszámmal. Amennyiben felhívja a számot, úgy egy szervizes emberrel tud beszélni, aki megjavítja Önnek a szaunáját. Ezzel foglalkozik több, mint 8 éve.

    Nagyon jó áron dolgozik, (talán a legjobb áron, akit ismerek)

    Villamosmérnök, így a szaunán kívül minden elektromos készülék javítását bevállalja. (az a tipikus régi ezermester stílust hozza...akit nem a profit érdekel, hanem az, hogy segítsen a másiknak)

    Ha érdekli, keresse fel!

    Ü: Lőrincz András

  • Név: Nagy K. || Dátum: 2010-09-21 14:09:36

    Köszönöm a segítséget, a probléma megoldódott! Miért nem teszik ki a szerelő elérhetőségét, hogy mindenki lássa? 9700 ft ból megoldódott a dolog, pedig az egyik cég 90e ft-ból akarta a javítást megoldani.... Már azt hittem dobhatjuk ki az egész szaunát...legszívesebben megtettem volna :) Egy egyszerű biztosíték ment ki a tetőn lévő elektromos dobozban.

    Tényleg a magyar szakemberek a legjobbak!!!!

  • Név: Bérci L. || Dátum: 2010-11-06 14:52:03

    3 napja kértem árajánlatot, és pont ma érkezett meg rengeteg képpel, árakkal, + lehetőségekkel: pl: rádió, ionizátor stb.

    Köszönöm szépen, csak ennyit akartam üzenni! Még gondolkodunk, mi legyen, kivel építsük meg vagy esetleg készen vegyünk-e szaunát, de tényleg jó így, hogy kaptunk ennyi segítséget. Az ár nálunk nagyon fontos tényező, de látom van egészen alap kivitelű választási lehetőség.

  • Név: Admin - Lőrincz András || Dátum: 2010-11-07 11:15:55

    Kedves Bérci L.!

    Örülök, hogy a segítségére lehettem. Remélem megtalálják azt a szaunát, melyet még évekig tudnak majd használni.

    Ü: Lőrincz András

  • Név: Gábor || Dátum: 2010-12-01 15:44:41

    Szauna építésekor mire kell figyelni? Ezt nem találtam az oldalon, mert belekezdenék egy saját szauna megépítésbe. Találtam alapanyagokat is egy boltban. Már szereztem be leírást is. Nálam úgy lenne megoldva ez a szaunás dolog, hogy van egy kis helyiség, 2 falat kellene fával befedni. Kályha kell bele és padok. (ezek az anyagok is már megvannak)

    Van valakinek ötlete ilyen szauna szoba kialakítására? (legalább nem lesz drága)

  • Név: Lőrincz András || Dátum: 2010-12-01 18:20:51

    Kedves Gábor!

    Biztosan olcsóbb lesz úgy ha Ön végzi el a munkákat. Sajnos nem tudom senkinek sem megtanítani a szauna építésének a mesterségét egy weboldalon keresztül, ezért nem is kezdtem bele szauna építési útmutatók gyártásába.

    Sok sikert!

  • Név: Erika || Dátum: 2010-12-29 21:54:52

    Szeretnék segítséget kérni, szeretnék infraszaunát vásárolni, az egyik helyen azt mondják, hogy a Carbon+turmalin sugárzó a legjobb, a másik helyen meg azt, hogy a Philips Vitae, fogalmam sincs melyik a jobb. A lényeges számomra az lenne, hogy a bőr alá hatolva is melegítsenek a sugarak. Segítsenek, melyiket ajánlják????
    Köszönettel

  • Név: Lőrincz András || Dátum: 2010-12-29 22:41:37

    Kedves Erika!

    Az Ön által említett fűtőegységek infra sugarak segítségével izzasztanak: a bőr alá hatoló infra sugarakat állítanak elő és ezáltal melegítik fel a testet!

    Azonban vannak különbségek:

    1.
    A Philips Vitae fűtőbetét látható tartományban is sugároz (látható fény) így van színterápiás hatása is. További előnye, hogy azonnal melegít, nincs felfűtési ideje.

    2.
    A Carbon alapú betétek előnye pedig az, hogy nagyobb felületen sugároznak, így a felületi hőmérsékletük alacsonyabb. A felfűtési idejük picit hosszabb, mint a Philips Vitae esetében (5 perc).

    Mindkettő típusú szaunában jól le lehet izzadni!
    (trumalin nem szükséges hozzá....)

  • Név: H. István || Dátum: 2010-12-30 18:02:06

    Üdv!

    Igen, nem lehet megtudni PONTOSAN melyik sugárzó típus a legjobb vagy hatásosabb a netről. Kipróbáltam a Philips Vitae fűtőbetétet egy szalonban.

    Jó volt, le is izzadtam tőle, azonban azt vettem észre, hogy van 1 fókusz pontja, tehát oda kell ülni, ahová a sugárzók néznek mert akkor értek jobban. Picit a hátsómat jobban égette a közelebbi fűtőbetét, így narancsosan világítottak.

    Utána kipróbáltam az egyik lapsugárzós szaunát is, ott tényleg egyenletesebben ért a meleg, jobban eloszlott valahogy, úgy éreztem egyenletesebben melegítenek.

    Nekem a lapsugárzósak - szerintem mindegy hogy carbon vagy más, nem tudom miből csinálják ezeket - jobban bejöttek!

    Én is végigkérdeztem a gyártókat régebben és mindenki a saját maguk által forgalmazottat mondták a legjobbnak....

    Látom ezen az oldalon sincs kiemelve egyik típus sem, vagy összehasonlítva részletesen. MIÉRT?

  • Név: Lőrincz András || Dátum: 2010-12-31 21:00:50

    Kedves H. István!

    Igen, azért nincs kiemelve vagy jobbnak mondva egyik infra betét sem, mert az összes "modernebb" fűtőbetét elég jó ahhoz, hogy ne hirdessünk győztest! A már említett Philips Vitae és a Carbon alapú betétek között vannak eltérések, de azt nem lehet megmondani kinek melyik tetszik jobban vagy melyik a hatásosabb! Itt a gyártók között is lehetnek eltérések!

    Hiába lehet kapni készen lapsugárzós betétet tartalmazó infrakabint, ha a betétek 2 évenként kiégnek!

    Tehát itt érdemes összességében nézni a dolgokat és már jól ismert vagy mások által jónak mondott szaunát kell választani, legyen az Philips Vitae vagy más lapsugárzóval szerelt infrakabin.

    Sokan a lapsugárzóra esküsznek, vannak akik a Philips Vitae fűtőbetétet tartják jobbnak.

    Itt említem meg, hogy a lapsugárzóknak sem kell Carbon alapúnak lennie, léteznek más anyagból készült, nagyon jó minőségű lapsugárzók is! (pl teljes felületen sugárzó fólia betétek, melyek igazán nagy felületen árasztják a melegítő infra sugarakat)

    A carbon alapú fűtőbetét ma nagyon népszerű, jól is hangzik, több forgalmazó ilyen betéttel szerelt kabint árul...

  • Név: EVK || Dátum: 2011-01-11 08:25:03

    A fentieket végigolvasva arra a következtetésre jutottam, hogy nekem a nagy felületen melegítő betétekkel felszerelt szauna lenne a jobb.
    A Carbon és a fólia betétesen kívül van még más verzió is erre, ami jó minőségben elérhető?Árakban van-e jelentős különbség?
    Milyen idődartam alatt égnek ki a betétek, ha valaki csak kb.2.hetente használja a berendezést?
    Köszönöm szépen a választ.

  • Név: Lőrincz András || Dátum: 2011-01-11 10:33:10

    Kedves EVK!

    1. Felület sugárzóval szerelt infraszaunákból is van több gyártású: A. Carbon alapú, B. fólia sugárzós, illetve C. szilícium kristállyal bevont sugárzó. Mindhárom betét nagy felületen sugároz és melegít, egyenletesen melegítenek. (nagyon jó minőségű betéteket alkalmaznak a hazai gyártók, ilyen szempontból nem szokott gond lenni velük)

    2. "Árakban van-e jelentős különbség?". Itt az árat a fa anyaga (felhasznált mennyisége), és egyéb beépített elektronika is meghatározza. (lehetnek extrák is: rádió, LCD tv, sófal, digitális vezérlő stb)

    Általában elmondható, hogy egy "alap" infraszauna kiépítése nem sokkal drágább, mint egy készen összeszeret és behozott kínai szauna, azonban szükség esetén van kihez fordulni. A hazai gyártók között is vannak különbségek. (árban)

    3. "Milyen időtartam alatt égnek ki a betétek...2 hetente használat"

    Több ezer üzemórát bírnak, így sok-sok évig működnek hiba nélkül. Figyelni szoktak arra a hazai gyártók, hogy a már kipróbált és jól bevált betéteket használjanak, hiszen kicsi a hazai piac, hosszabb távon csak akkor tudnak ebből megélni, ha minél több az elégedett ügyfelük. (főleg azok a magyar szauna építő cégek és asztalosok, akik ebből élnek már 5-10 éve).


    Én azt tudom javasolni, hogy kérjen több cégtől is árajánlatot, ezen az oldalon keresztül ezt könnyen megteheti.

    Így láthatja majd az árakat is, más-más betétek esetén:

    Szauna építés, árajánlat kérés!

    Ez Önnek teljesen ingyenes! Tájékozódásnak kitűnő lehetőség.

    Üdvözlettel: Lőrincz András

  • Név: EVK || Dátum: 2011-01-11 21:24:05


    Nagyon köszönöm a gyors és kimerítő választ.
    Úgy fogok tenni, ahogy tanácsolta.
    Üdv: EVK

  • Név: Zelenák András || Dátum: 2011-01-27 20:49:11

    Kedves Lőrincz András Úr!
    Szeretném, ha megadná az ismerőse elérhetőségét, aki megnézné a nem működő infraszaunánkat. A probléma, hogy Debrecen közelében nem találok szakembert.
    Örömmel venném, ha tudna segíteni.
    Üdvözlettel: Z.A.

  • Név: Lőrincz András || Dátum: 2011-01-27 21:29:01

    Kedves Zelenák András!

    Írtam egy levelet az Ön e-mail címére ez ügyben, remélem megoldódik a probléma.

    Üdvözlettel:
    Lőrincz András

  • Név: Nagyné || Dátum: 2011-04-27 18:50:21

    Kihez forduljak javítás ügyben? Van egy 2 éves infraszauna kabin és nem működik! A vezérlő nem megy!

  • Név: Szendi András || Dátum: 2011-05-19 22:54:12

    Tisztelt Lőrincz Úr!
    WEKA finn szaunám van SHG Classic 7,5 kW-os kályhával, SC 10-T típusú külső vezérlő egysséggel. Meghibásodott a hőmérséklet érzékelő és korlátozó egység. A WEKA magyarországi képviselete a problémámra 42000 Ft- ért egy komplett vezérlő egységet ajánlott, holott nekem csak az érzékelő kellene mely egy külön kis egység szerelt kábellel, csatlakozóval. Ezzel kapcsolatban kérném a tanácsát, ötletét hogy hova fordulhatok, esetleg hol javítathatom meg.
    A kereskedő akitől vettem levelemet válaszra sem méltatta.
    Segítségét előre is köszönve, üdvözlettel
    Szendi András

  • Név: Bojtos Gábor || Dátum: 2011-09-17 21:39:19

    Tisztelt Szendi Úr!

    a hőérzékelővel kapcsolatos problémájára ajánlok segítséget.
    cégünk elsőként forgalmazott Weka szaunákat és sokáig mi voltunk a garanciális szervíz is. az SC 10-es vezérlőt két fajta hőérzékelő csatlakozóval gyártották.sajnos nem csereszabatosak. az egyik telefoncsatlakozóval a másik sorkapoccsal volt bekötve. nekünk mindkettő van raktáron. amennyiben leveszi a burkolatot a vezérlőről(áramtalanítás után) látni fogja a bekötés fajtáját. amennyiben igényli úgy szívesen segítek.
    Üdvözlettel Bojtos Gábor

  • Név: Lőrincz András || Dátum: 2011-09-17 22:28:33

    Kedves Gábor!

    Köszönöm, hogy jelezte azt, hogy Önöknél van ilyen vezérlő. Ha valakinek szüksége lenne ilyen Weka szauna vezérlőre, az írjon (minden oldal alján ott a link: Üzenet a szerkesztőnek) és továbbítom.

    Üdvözlettel:
    Lőrincz András

  • Név: Rikkert Zsolt || Dátum: 2011-10-09 11:02:34

    Tisztelt Lőrincz Úr!
    Az imént küldtem Önöknek egy ajánlatkérést.
    Hamarosan szeretnék egy 4 személye infraszaunát vásárolni. Fogalmam sincs, hogy egy jó infraszaunának milyen paramétereket kell tudnia. Ebben szeretném segítségét kérni.
    Lehet sarok építésű is. Hely van.

    Tisztelettel: Rikkert Zsolt

  • Név: Tóth Tünde || Dátum: 2011-10-13 15:53:54

    Tisztelt Lőrincz Úr!

    Nekem van egy kb. 8 éves, saját készítésű infraszaunám. A kerámia fűtőtesteket (4db!) és vezérlést Bp.-en vettem hozzá nagyon drágán. Sajnos soha nem működött megfelelően, mert nem volt elég meleg és nem izzadtam benne eléggé. (50-55C-ot mértem benne, de alig izzadtam.)1 óra kellett a felmelegedéséhez.A vezérlésről kiderűlt, hogy nem új, hanem javított. Évek óta nem használom, fogalmam sincs mi a baj vele. A helytakarékos szaunákat nézegetve láttam, hogy a szaunakabin akár nyitott is lehet, ettől is jól kell működnie, tehát a a szigetelés nem lehet gond.
    Kérdéseim: Ön szerint mi a probléma? Megoldás a kerámia fűtőtesteket modernebbre cserélni, vagy az egész szaunát cseréljem ki? Tud egy szakembert az esetleges fűtéscseréhez ajánlani? Ez kb. mennyibe kerülhet? Válaszait előre is köszönöm.

  • Név: Lőrincz András || Dátum: 2011-10-14 12:31:33

    Kedves Tóth Tünde!

    A nem megfelelő fűtőteljesítmény oka az \\\"elavult\\\" fűtőbetét lehet. Lehetséges, hogy a vezérlő jó, tehát nem is az tehet arról, hogy túl hideg van benne, ahogyan Ön is írja!

    Kérdését átküldtem egy szakember felé, aki végezett már el ilyen feladatot, tud segíteni Önnek és a technikai részletekben is otthon van, biztosan ki tudnak találni, egy Önnek is jó megoldást!

    Hamarosan e-mail ben jelentkeznek Önnél! Ha kívánja, akkor átküldhetem email-ban az elérhetősségüket.

    Üdvözlettel:
    Lőrincz András

  • Név: Farkasné Eda || Dátum: 2012-01-11 14:29:27

    Tisztelt Lőrincz Úr!

    Vásároltunk egy ülő infraszaunát, nagyon szeretem csak az a gondom vele hogy 1 óra elteltével sem izzadok a lábszáramnál sőt nagyon hidegek lesznek. Ez normális dolog?
    Köszönöm

  • Név: Lőrincz András || Dátum: 2012-01-11 15:02:31

    Kedves Farkasné Eda!

    Ha jól tudom, akkor ez egy zsák kiszerelésű infraszauna lesz.

    Én egyszer kipróbáltam egy ilyen készüléket, abban hátul és két oldalt volt fűtőbetét. A lábszáramat nekem sem érte a meleg, mivel pont ott értek véget az oldalsó fűtőelemek.

    Ennek ellenére izzadt a lábszáram, mert annyira átmelegített. Nem kellett egy óra ehhez. Sőt, egy megfelelő teljesítményű infraszaunában maximum 40 percnek is elegendőnek kell lennie.

    Nem tudom, mi lehet a gond Önnél, talán érdemes lenne a forgalmazótól rákérdezni, hogy szerintük normális-e, hogy egy óra után sem izzad a lábszárán.

    Ü: Lőrincz András

  • Név: Kalocsai Péter || Dátum: 2013-02-02 18:39:33

    Tisztelt Címzett!

    Segítséget szeretnék kérni az alábbiakhoz, van egy 4,7 KW-os szaunakélyhám (1,5 éves)aminek részemre kicsi a teljesítménye, szeretném kicserélni 8 KW-os ra.

    Új vagy jó állapotú haszmált is érdekelne.
    Tud-e rá megoldást.

    Köszönöm előre is.

  • Név: Vadász Erik || Dátum: 2014-01-24 12:08:44

    Kedves András, mi most szeretnénk infrakabint venni. Mi a véleménye a turmalinos Carbon sugárzóról? Sehol nem olvastam kimeritoen rola, viszont olvastam, hogy újdonságként megjelent egy olyan üveg, amit infra sugárzó elé kell beszerelni (pl. Philips vitae) így nem bántja az emberi szemet de az összes jótékony sugarat átengedi. Ez a Schott nextrema. Rögtön felmerült, hogy ezek szerint vigyázni kell, mert egyébként bántja?! Ezért keresek most olyan sugárzót, amely nem káros. Tudna segíteni?



Név:


E-mail (nem lesz látható):


Hozzászólás:


Ezt a betűvel leírt számot:

Írja ide számmal!
(például: "tizenhárom" esetén = 13 -at kell írni)
(hogy kiszűrjük SPAM programokat...)




Kapcsolat - információ


Szauna.net szerkesztő - kapcsolat kérdés esetén
Üdvözlettel:
Lőrincz András
Aláírás
Amennyiben bármilyen kérdése vagy észrevétele van, kérem jelezze felém az alábbi űrlapon:

Üzenet a szerkesztőnek!

Minden megkeresésre válaszolok!

A szauna.net oldalon található tartalom nem használható fel a Jogtulajdonos (Lőrincz András) engedélye nélkül! Az engedély nélküli másolás (jogi) következményekkel jár.

Egyedi építésű szauna - árajánlat kérése      


 Szauna csiripelések a Twitteren

Szauna csiripelés a Twitteren 

 

Egyedi építésű szaunák:
(képek az elkészült munkákból)

 

Finn szauna építés

  Több személyes finn szauna
 

 

 

 
Íves szauna sarokban

 


 

 

A Magyar szakipar, így a hazai szauna gyártás és fejlesztés
elkötelezett támogatói vagyunk!

 

Szaunákat építő cégekenek - Ingyenes "média" ajánlat!
 


 

 

Az oldal célja az, hogy a sok olcsó  "tömegben gyártott" szauna ellenében, egy jobb alternatívát mutasson a szaunát kereső embereknek:

Magyarországon gyártott - magas minőségű szaunák!

 

Google map - Egyedi építésű szaunák

 

 

 


Szaunák a Google+ oldalon:


Szauna.net on


Kövess bennünket a Facebook oldalon:


http://www.szauna.net - Az oldal a Csika CMS weblapszerkesztő által készült - Írta és programozta: Lőrincz András